Bezplatná konzultácia
Shifra logo
Digitalizácia finančného oddelenia

Pomocou digitalizácie upomienok sme AVISu zlepšili cash flow

Náš klient AVIS Slovensko je sieť najväčšej autopožičovne na Slovensku. Spoločnosť na slovenskom trhu pôsobí už 28 rokov a ročne obslúži vic ako 15-tisíc klientov. Má silnú korporátnu klientelu a disponuje flotilou s vyše 550 vozidlami. Požičanie osobných či úžitkových vozidiel bez čakania ešte viac urýchľuje digitalizáciou a automatizáciou svojich procesov a systémami na mieru. Profesionalita firmy v tom, čo robí a kam smeruje, prispieva k celkovej spokojnosti zákazníkov.

Zadanie

Po predchádzajúcich etapách digitalizácie AVISU bolo našou úlohou prispieť k zvýšeniu platobnej disciplíny klientov pomocou vytvorenia automatizovaného systému upomienok. Cieľom tohto projektu bolo zjednodušiť proces správy neuhradených faktúr a znížiť administratívnu záťaž manažérov automatizovaným generovaním upomienok a penalizačných faktúr. Znie to jednoducho. Ale ako to prebiehalo?

 

V case study sa dozviete:

  • Ako sme zlepšili informovanosť medzi 4 divíziami.
  • Ako sme prispeli k zvýšeniu miery úhrad faktúr.
  • Ako sme zmenili 2-hodinový proces zasielania upomienok na plne automatizovaný.

Problém

Klient čelil neprehľadnosti v sledovaní platobnej disciplíny medzi jednotlivými divíziami a taktiež nedostatočnej kontrole nad úhradami faktúr. Problémy s neuhradenými faktúrami sa kopili a viedli k finančným stratám. To robilo starosti nielen finančnému riaditeľovi. Nezaplatené faktúry musel nakoniec niekto zobrať „do vlastných rúk“ a komunikovať situáciu s klientom. Pri množstve klientov bol tento proces neúnosný a odpútaval zamestnancov od inej potrebnej práce. Problémy sa však dajú riešiť, čo pri digitalizácii platí dvojnásobne.

 

S klientom sme našli hlavné problémy:

  • neprehľadnosť v neuhradených faktúrach
  • neinformovanosť medzi divíziami
  • absencia kontroly stavu úhrady faktúr
  • omeškania v úhradách
  • manuálne výzvy na úhradu
  • manuálne generovanie penalizačných faktúr

Náš postup

S riešením upomienok sme sa nestretli prvýkrát. Klientovho „strašiaka“ z nezaplatených faktúr sme tak vedeli rýchlo odstrániť. Pomocou no-code a low-code prístupu sme navrhli automatizované generovanie a zasielanie upomienok za neuhradené faktúry. Tým sa eliminovala potreba manuálnej intervencie manažérov. S upomienkami zasielanými včas sa automaticky generovali aj penalizačné faktúry s vyššou sumou za omeškanie a automaticky sa generovali aj reporty. Minimalizovanie oneskorenia v úhradách prispelo k pohode zamestnancov AVISu aj ich klientov, ktorí sa vždy dostanú sa z bodu A do bodu B načas. A ich zaplatené faktúry tiež.

 

Malý digitálny slovník

Ak nie ste vo svete digitalizácie doma, vysvetlíme vám niektoré z najdôležitejších odborných termínov, ktoré sa týkajú našich riešení. Stačí si prečítať náš malý slovník a dozviete sa všetko dôležité:

  • automatizácia – ako súčasť digitalizácie nahrádza manuálne procesy digitálnymi technológiami, pričom umožňuje efektívnejšie a presnejšie spracovanie digitalizovaných dát. Manuálne činnosti pri práci s dokumentmi dokážeme prepnúť do automatického režimu. Všetko tak za vás urobí systém.
  • upomienka – výzva zákazníkovi na úhradu platby v prípade, že uplynul alebo sa blíži dátum splatnosti. Automatizované elektronické upomienky môžu výrazne prispieť k zvyšovaniu miery zaplatených faktúr.

Riešenie

Pre AVIS sme navrhli automatizovaný upomienkový systém integrovaný pomocou make.com do firemného CRM podio.com. Všetko je aj s novými funkciami na jednom mieste. Podľa klientových požiadaviek sme faktúry za viacero vozidiel prenajatých jednou firmou zoskupili tak, aby sa za ne odosielala jedna upomienka. Automatizovali sme generovanie penalizačných faktúr, ale aj generovanie reportov s rozpisom všetkých upomienok pre vedúcich divízií. Vedeniu sme dali prehľad a kontrolu nad celým procesom. Prispeli sme k hladkému prenájmu vozidiel, ktorého úspech končí  (alebo pokračuje) bezproblémovým vyrovnaním záväzkov. Jediná upomienka pritom dokáže zvýšiť mieru splatnosti faktúr o vyše 20 %, pričom 59 % faktúr po lehote splatnosti si vyžaduje výzvu  na zaplatenie.

 

Plne automatizované upomienky v praxi

Pred digitalizáciou strávili zamestnanci približne 2 hodiny denne manuálnym zasielaním upomienok. Po digitalizácii je tento proces plne automatizovaný, čo znamená výraznú úsporu času a zvýšenie efektivity.

Integrované platformy

  • podio.com – low-code platforma od spoločnosti Citrix pre budovanie databázy a procesov
  • make.com – integračná platforma na budovanie automatizácií
  • Pohoda – generovanie zálohových faktúr a priraďovanie faktúr klientom

Na projekte pracovali naši špecialisti

  • Low/no-code engineers 
  • Business analyst
  • Project owner
  • SW architect 

Zhodnotenie

Automatizáciou upomienkového procesu sme dali stopku manuálnemu kontrolovaniu úhrad a zvýšili pomer faktúr zaplatených včas. Zamestnanci boli veľmi radi, že aj po roku do nami navrhnutého systému bolo možné pridávať stále nové funkcie. Ocenili rýchlosť implementácie nášho agilného vývoja. Elimináciou ručnej práce sme im dali veľkú úľavu. Zamestnanci teraz môžu ľahšie, rýchlejšie a efektívnejšie riešiť platobné problémy so zákazníkmi a venovať sa iným dôležitým úlohám. Ak platí, že čas sú peniaze, tak so zaplatenými faktúrami už AVIS nestráca na žiadnej z premenných.

 

Interná referencia

„Pri tomto projekte sme vychádzali z našich predošlých skúseností s nastavovaním upomienkového procesu. Chceli by sme vyzdvihnúť premyslenú logiku zasielania upomienok klienta s pripomienkou konca splatnosti faktúry, ak ešte nebola uhradená. Aj to nám umožnilo efektívne implementovať riešenie. Nevýhodou bola absencia vedenia štatistiky o uhradených faktúrach. Naša úspešná spolupráca s klientom AVIS pokračovala a upomienkový proces sme preto rozšírili aj do ostatných divízií. V rukáve máme aj plán pridania možnosti hodnotenia bonity klientov na základe ich platobnej disciplíny, čo klientovi umožní lepšie riadiť riziká, prispôsobiť depozitné požiadavky pri prenájme vozidiel a znižovať finančné straty. Spolupráca s nami sa vypláca.“

Slavomír Krafčík, CTO shifra

Ďalšie referencie

Dodávateľovi energie SSE sme uľahčili predaj fotovoltiky tým najefektívnejším obchodným procesom pod slnkom
Dodávateľovi energie SSE sme uľahčili predaj fotovoltiky tým najefektívnejším obchodným procesom pod slnkom

Náš klient SSE (Stredoslovenská energetika) je súčasťou významného energetického holdingu, na čele ktorého je Stredoslovenská energetika Holding, a. s., ktorej akcionárom je aj Slovenská republika. Spoločnosť poskytuje komplexné služby súvisiace s dodávkou a využívaním elektrickej energie a plynu. Je spoľahlivým dodávateľom s viac ako 100-ročnou históriou na trhu. Dodáva energiu pre viac ako 736 000 zákazníkov, v zákazníckych centrách ročne obslúži viac ako 116 000 zákazníkov a na zákazníckej linke vybaví až 337 000 hovorov. S našou digitalizáciou klient zvyšuje komfort pri poskytovaní služieb pre svojich zákazníkov. Aj vďaka nášmu riešeniu si zákazníci SSE aktivovali už 285 000 elektronických faktúr.

Klientom spoločnosti Lamelland sme otvorili digitálnu bránu k objednávkam
Klientom spoločnosti Lamelland sme otvorili digitálnu bránu k objednávkam

Náš klient Lamelland je slovenská spoločnosť, ktorá sa od roku 1997 venuje výrobe garážových brán a tieniacej techniky. Za ten čas sa vypracovala za jednu z najväčších firiem v segmente. Svoje produkty firma vyrába na mieru a zabezpečuje aj kompletné služby od zamerania, montáže po pozáručný servis. Výrobnú a administratívnu činnosť realizuje vo svojom sídle v Trenčíne, kde sa nachádza aj vzorková predajňa vybavená kompletným sortimentom ponúkaných produktov. Regionálne obchodné zastúpenia pokrývajú celé územie Slovenskej republiky a vďaka digitalizácii sú služby firmy nepretržite dostupné aj online.

Firme crewnet sme digitálnym zefektívnením HR uľahčili získavanie zamestnancov
Firme crewnet sme digitálnym zefektívnením HR uľahčili získavanie zamestnancov

Náš klient, spoločnosť crewnet, je externé klientske kontaktné centrum, ktoré tvorí tím 18 agentov – telefonických operátorov. Firma svojím know-how kombinuje tri schopnosti potrebné k efektívnemu zvýšeniu predaja – marketing, osobný kontakt a technologickú platformu. V rámci svojej činnosti realizuje prieskumy trhu, akvizíciu nových zákazníkov, direct marketing či prieskumy spokojnosti. Pri svojom zefektívnení využíva aj digitalizáciu.

Prihláste sa na odoberanie noviniek

Zanechajte nám váš email a zostaňte informovaný o všetkom zo sveta digitalizácie

Shifra konzultácia

Povedali o nás

"Všetky digitálne nástroje máme konečne integrované do jedného ekosystému. Šetrí nám to čas, znižuje námahu pri zadávaní údajov a zjednodušuje schvaľovacie procesy. To všetko nám pomáha zvýšiť svoju produktivitu a zlepšiť zákaznícku skúsenosť."

AVIS Autopožičovňa prevádzkuje viac ako 550 vozidiel vo svojej flotile.

"Integráciou CRM, naceňovacieho systému a ekonomického softvéru sme získali zníženie chybovosti zadávaných údajov zo strany obchodníkov, efektívny schvaľovací proces obchodných ponúk, automatizáciu práce v ekonomickom oddelení a prehľadný reporting pre management."

KOSIT má 13 dcérskych spoločností a zamestnáva 700 pracovníkov.

Dohodnite si s nami bezplatnú konzultáciu

Zanechajte nám vaše údaje a my vás budeme obratom kontaktovať

Mám záujem
Shifra konzultácia

Ďakujeme za prejavený záujem

Zanechajte nám vaše údaje a my vás budeme obratom kontaktovať

Súhlasím so spracovaním osobných údajov na účely kontaktovania

Odoslať
Tieto stránky sú chránené reCAPTCHA a spoločnosťou Google a platia Pravidlá ochrany osobných údajov a Zmluvné podmienky.