Bezplatná konzultácia
Shifra logo
CRM

Čas sú peniaze: Ako sme digitalizáciou pre AVIS skrátili proces zo 160 minút na 5 minút

Náš klient klient je AVIS Slovensko, franšízová sieť autopožičovní AVIS na Slovensku vlastnená spoločnosťou United Rental Group, s. r. o. Flotilu firmy tvorí viac ako 550 osobných a úžitkových vozidiel a je tak najväčším slovenským prenajímateľom a poskytovateľom týchto služieb. Značka AVIS je známa svojím sloganom „We try harder“, ktorým sme sa počas celého projektu riadili aj my.

Zadanie

Našou úlohou bolo zdigitalizovať firmu AVIS a zvýšiť jej tak tržby. Počet zamestnancov mal však zostať rovnaký. Digitalizácia je dlhodobý proces, no dôležité je začať. My sme začali digitalizáciou obchodného oddelenia klienta pomocou no-code a low-code prístupov. Vďaka nim sme všetky nástroje integrovali do jedinej digitálnej platformy a umožnili spravovanie celého obchodného procesu z jedného miesta. Pozrite sa, ako sme na to išli.

V case study sa dozviete:

  • Prečo a ako sme pri digitalizácii obchodného oddelenia AVISU uplatnili no-code a low-code prístupy.
  • Ako sme v priemere zvýšili efektivitu obchodníka o 222,9 %.
  • Ako sme digitalizáciou skrátili čas procesu zo 160 minút na 5.
  • Akým sloganom sme sa počas spolupráce riadili už viete. 🙂

Problém

S klientom sme na začiatku spolupráce identifikovali hlavné problémy obchodného oddelenia, ktoré sme digitalizáciou chceli úplne vyriešiť. Išlo napríklad aj o nasledovné:

– evidencia obchodných prípadov v exceli
– manuálna príprava zmlúv a ponúk
– príprava zálohovej faktúry externou firmou
– chýbajúci reporting

Čítajte ďalej a zistite, ako sme tieto problémy zmenili na funkčné, efektívne a jednoduché riešenia.  

Náš postup

Po zoznámení sa so spomínanými procesmi AVISu sme ich analyzovali ešte hlbšie pomocou nášho digitálneho auditu. Následne sme pripravili návrh automatizácie procesov s využitím no-code a low code nástrojov. Po schválení tohto komplexného návrhu riešenia sme začali so samotnou realizáciou digitalizácie. V úvodnej fáze sme začali digitalizovať 3 divízie AVISu: Operatívny leasing, MaxiRent a Krátkodobé prenájmy.

Malý digitálny slovník

Ak nie ste vo svete digitalizácie doma, vysvetlíme vám niektoré z najdôležitejších odborných termínov, ktoré sa týkajú našich riešení. Stačí si prečítať náš malý slovník a dozviete sa všetko dôležité:

  • low-code prístup – novo vytváraný produkt je založený už na existujúcich platformách, resp. ich funkciách, tento prístup šetrí časové aj finančné zdroje na vývoj
  • architektúra – návrh architektonického rámca aplikácií pre rýchle vytváranie prototypov a nasadzovanie v technologickom ekosystéme

Riešenie

chválený návrh digitalizácie sme premenili na fungujúce digitálne riešenia. AVISu sme prispôsobili službu podio.com ako CRM systém, ktorý je prispôsobený jej konkrétnym potrebám. Spoločnosť AVIS využíva tiež elektronický podpis RightSignature, čo ďalej zjednodušuje proces administrovania dokumentov.

Vybrali sme integračnú platformu make.com, pomocou ktorej sme všetky digitálne nástroje „zorchestrovali“ a prepojili v jednom ekosystéme, ktorý zahŕňa aj ekonomický systém Pohoda. Spoločnosť AVIS tak môže jednoducho a efektívne spravovať svoje finančné záznamy, fakturáciu a iné účtovné procesy. Skrátili sme čas, znížili námahu pri zadávaní údajov a zjednodušili schvaľovacie procesy. Takto spoločnosti AVIS pomáhame zvýšiť svoju produktivitu a zlepšiť zákaznícku skúsenosť. Skvelé čísla si necháme na neskôr.

Pozrite sa bližšie na vylepšené procesy. Pri ich komplexnej digitalizácii sme navrhli tieto riešenia:

– zavedenie E2E procesu od webovej objednávky po ukončenie zmluvy
– automatizované generovanie cenovej ponuky s emailovým zasielaním ponúk v preddefinovaných šablónach
– integrácia interného rezervačného systému s automatizovaným zasielaním kalendára pre výber termínu klienta na prevzatie vozidla
– automatizované generovanie zmluvy a splátkového kalendára s elektronickým podpisom a archiváciou
– automatizované priraďovanie faktúr k prenajatým vozidlám a evidencia stavu úhrad 

Implementovali sme CRM a automatizovali procesy od vytvorenia objednávky klientom až po výpočet penalizácie pri predčasnom ukončení zmluvy. Návrh nového procesu môžete vidieť na obrázku.

Zlepšenia, ktoré sme AVISu digitalizáciou priniesli

  • Výrazne sme skrátili čas procesov
  • Papierové dokumenty sme z priestorov firmy preniesli do prehľadných aplikácií.
  • Zefektívnili sme prácu obchodníkov

Klientovi sme umožnili dosahovať skvelé čísla

Zmena je po digitalizácii prvého procesu citeľná od prvého pracovného dňa pracovníkov AVISu. Nie je to však len o dobrých pocitoch, efekt našej práce pociťuje klient v uľahčených procesoch. Poďme si naše riešenia premeniť na čísla. Počítajte s nami.

  • Databázy a procesy administrované z 1 miesta
  • Skrátenie procesu od založenia objednávky po vytvorenie zmluvy zo 160 min a na 5 min, tým sme ušetrili prácu jedného zamestnanca (1,49 FTE) mesačne
  • Skrátenie procesu generovania CP a overenia kredibility klienta z cca 60 min na 2 min
  • Skrátenie celkového procesu reklamácie z cca 26 min na 3 min

Zvýšenie počtu spracovaných zmlúv z 279 (v roku 2019) na 622 zmlúv (2022) jedným obchodníkom. Znížením administratívy sme zvýšili efektivitu obchodníka o 222,9 %.

Integrované platformy

  • podio.com – low-code platforma od spoločnosti Citrix pre budovanie databázy a procesov
  • make.com – integračná platforma na budovanie automatizácií
  • parseur.com – čítanie emailov pre ukladanie automatizované vytváranie objednávok z webu do Podio


Na projekte pracovali naši špecialisti

  • Low/no-code engineers 
  • Business analyst
  • Project owner
  • SW architect

Zhodnotenie

Pri spolupráci s klientom sme sa vcítili do jeho zamestnankýň/zamestnancov a preskúmali ich potreby. Aj to prispelo k hladkému schvaľovaniu našich návrhov, ktoré sme premenili na fungujúce riešenie. Efekt, ktorý sme klientovi priniesli, ho motivoval do ďalšej spolupráce s nami. Outsourcing digitalizácie klienta AVIS pod našou taktovkou tak pokračuje ďalej. Tešíme sa na ďalšie vylepšenia, ktorými ľuďom v AVISe uľahčíme pracovný život.

Referencia klienta

„Všetky digitálne nástroje máme konečne integrované do jedného ekosystému. Šetrí nám to čas, znižuje námahu pri zadávaní údajov a zjednodušuje schvaľovacie procesy. To všetko nám pomáha zvýšiť svoju produktivitu a zlepšiť zákaznícku skúsenosť.“

AVIS

Interná referencia

„Klientovi AVIS sme vďační za možnosť ukázať, že naše low-code a no-code prístupy sú vhodnými nástrojmi úspešnej digitalizácie aj v segmente veľkých autopožičovní. Náš tím využil expertné znalosti na zapracovanie každej požiadavky a potreby, ktoré sme zistili. Teší nás každodenný prínos nášho riešenia pre klienta, ako aj to, že naša spolupráca po tomto projekte nielenže nekončí, ale naberá na obrátkach.“

Slavomír Krafčík, CTO shifra

Ďalšie referencie

Dodávateľovi energie SSE sme uľahčili predaj fotovoltiky tým najefektívnejším obchodným procesom pod slnkom
Dodávateľovi energie SSE sme uľahčili predaj fotovoltiky tým najefektívnejším obchodným procesom pod slnkom

Náš klient SSE (Stredoslovenská energetika) je súčasťou významného energetického holdingu, na čele ktorého je Stredoslovenská energetika Holding, a. s., ktorej akcionárom je aj Slovenská republika. Spoločnosť poskytuje komplexné služby súvisiace s dodávkou a využívaním elektrickej energie a plynu. Je spoľahlivým dodávateľom s viac ako 100-ročnou históriou na trhu. Dodáva energiu pre viac ako 736 000 zákazníkov, v zákazníckych centrách ročne obslúži viac ako 116 000 zákazníkov a na zákazníckej linke vybaví až 337 000 hovorov. S našou digitalizáciou klient zvyšuje komfort pri poskytovaní služieb pre svojich zákazníkov. Aj vďaka nášmu riešeniu si zákazníci SSE aktivovali už 285 000 elektronických faktúr.

Klientom spoločnosti Lamelland sme otvorili digitálnu bránu k objednávkam
Klientom spoločnosti Lamelland sme otvorili digitálnu bránu k objednávkam

Náš klient Lamelland je slovenská spoločnosť, ktorá sa od roku 1997 venuje výrobe garážových brán a tieniacej techniky. Za ten čas sa vypracovala za jednu z najväčších firiem v segmente. Svoje produkty firma vyrába na mieru a zabezpečuje aj kompletné služby od zamerania, montáže po pozáručný servis. Výrobnú a administratívnu činnosť realizuje vo svojom sídle v Trenčíne, kde sa nachádza aj vzorková predajňa vybavená kompletným sortimentom ponúkaných produktov. Regionálne obchodné zastúpenia pokrývajú celé územie Slovenskej republiky a vďaka digitalizácii sú služby firmy nepretržite dostupné aj online.

Firme crewnet sme digitálnym zefektívnením HR uľahčili získavanie zamestnancov
Firme crewnet sme digitálnym zefektívnením HR uľahčili získavanie zamestnancov

Náš klient, spoločnosť crewnet, je externé klientske kontaktné centrum, ktoré tvorí tím 18 agentov – telefonických operátorov. Firma svojím know-how kombinuje tri schopnosti potrebné k efektívnemu zvýšeniu predaja – marketing, osobný kontakt a technologickú platformu. V rámci svojej činnosti realizuje prieskumy trhu, akvizíciu nových zákazníkov, direct marketing či prieskumy spokojnosti. Pri svojom zefektívnení využíva aj digitalizáciu.

Prihláste sa na odoberanie noviniek

Zanechajte nám váš email a zostaňte informovaný o všetkom zo sveta digitalizácie

Shifra konzultácia

Povedali o nás

"Všetky digitálne nástroje máme konečne integrované do jedného ekosystému. Šetrí nám to čas, znižuje námahu pri zadávaní údajov a zjednodušuje schvaľovacie procesy. To všetko nám pomáha zvýšiť svoju produktivitu a zlepšiť zákaznícku skúsenosť."

AVIS Autopožičovňa prevádzkuje viac ako 550 vozidiel vo svojej flotile.

"Integráciou CRM, naceňovacieho systému a ekonomického softvéru sme získali zníženie chybovosti zadávaných údajov zo strany obchodníkov, efektívny schvaľovací proces obchodných ponúk, automatizáciu práce v ekonomickom oddelení a prehľadný reporting pre management."

KOSIT má 13 dcérskych spoločností a zamestnáva 700 pracovníkov.

Dohodnite si s nami bezplatnú konzultáciu

Zanechajte nám vaše údaje a my vás budeme obratom kontaktovať

Mám záujem
Shifra konzultácia

Ďakujeme za prejavený záujem

Zanechajte nám vaše údaje a my vás budeme obratom kontaktovať

Súhlasím so spracovaním osobných údajov na účely kontaktovania

Odoslať
Tieto stránky sú chránené reCAPTCHA a spoločnosťou Google a platia Pravidlá ochrany osobných údajov a Zmluvné podmienky.