Bezplatná konzultácia
Shifra logo
Digitalizácia finančného oddelenia

Finančné oddelenie AVISu s naším riešením funguje ekonomicky

Náš klient AVIS Slovensko je sieť autopožičovní AVIS na Slovensku. Svoje služby poskytuje najčastejšie pri krátkodobých služobných cestách, ako náhradné vozidlo, doplnkový systém riadenia vozového parku, pre zamestnancov alebo na účely skúšania noviniek na trhu. Klienti si auto môžu rezervovať 365 dní v roku. Spoločnosť sa službami flexibilného prenájmu osobných či úžitkových vozidiel stará o maximálny komfort zákazníkov.

Zadanie

Zadaním od AVISu bolo v rámci komplexnej digitalizácie firmy zefektívniť činnosť oddelení. V tomto bode spolupráce sme dostali za úlohu digitalizovať finančné oddelenie a dodať mu digitálne nástroje pre automatizované spracovanie administratívy. Preto bolo potrebné prepojiť jeho procesy s vytvoreným digitálnym ekostémom. Nižšie vám priblížime, ako sme k tomu pristúpili.

 

V case study sa dozviete:

  • Ako sme digitalizovali finančné oddelenie AVISu.
  • Aké nástroje sme dali zamestnancom do rúk.
  • Ako sme dokázali skrátiť proces z 23 len na 1 minútu.

Problém

S klientom sme sa pri pokračovaní komplexnej digitalizácie AVISu zamerali na požiadavky finančného oddelenia. Zamestnanci si komplikovaným manuálnym spôsobom overovali úhrady pohľadávok, čo pre nich predstavovalo časovú záťaž a pre zákazníkov zdržanie navyše pri ďalšom prenájme. Preto bolo zapracovanie požiadaviek zamestnancov finančného oddelenia predpokladom pre ďalšie zrýchlenie obchodných procesov, ktoré sme vylepšili v predchádzajúcich etapách spolupráce. 

Spoločne s klientom sme procesy finančného oddelenia rozmenili na drobné:

  • chýbajúci interný proces pre generovanie a evidenciu faktúr, dlhá čakacia doba
  • neexistujúci proces evidencie pohľadávok prenajatých vozidiel a ich úhrad
  • neprehľadný reporting faktúr po splatnosti
  • chyby v evidencii a upomienkovom procese

Náš postup

Pri digitalizácii finančného oddelenia AVISu sme transformovali všetky fyzické dokumenty do digitálnej podoby. Procesy ich spracovania sme po digitalizácii zahrnuli do integrovaného CRM systému. Postupným prispôsobovaním jedného riešenia sme tak pokryli potreby každého oddelenia spoločnosti.

Malý digitálny slovník

Ak nie ste vo svete digitalizácie doma, vysvetlíme vám niektoré z najdôležitejších odborných termínov, ktoré sa týkajú našich riešení. Stačí si prečítať náš malý slovník a dozviete sa všetko dôležité:

  • dáta – informácie alebo aj údaje, v širšom zmysle, správa alebo jej časť, spracovávané systémom alebo programom. Môžu to byť finančné dáta v elektronických dokumentoch ako je faktúra, ktorú firma posiela zákazníkom.

Riešenie

Všetky digitálne nástroje finančného oddelenia sme integrovali do centrálneho digitálneho ekosystému, ktorý slúži len na to, čo je vo firme potrebné. S ním sme prepojili aj ekonomický systém Pohoda, čím sme zamestnancom upratali všetky finančné dokumenty zo stolov a sprístupnili ich v počítačoch. Spolupráci medzi oddeleniami a komunikácii so zákazníkmi AVISu už nestojí v ceste žiadny stratený dokument či nepresné číslo.  

 

Procesy finančného oddelenia sme plne automatizovali:

  • Automatizácia generovania zálohových faktúr s notifikáciou o ich úhrade.
  • Automatizácia priraďovania faktúr k prenajatým vozidlám.
  • Automatizácia evidencie stavu úhrad.
  • Automatizácia upomienkového procesu.

 

Firme sme priniesli lepšie čísla v úspore času a personálnej kapacity:

 

Integrované platformy

  • Podio – low-code platforma od spoločnosti Citrix pre budovanie databázy a procesov
  • Pohoda – generovanie zálohových faktúr a priraďovanie faktúr klientom

Na projekte pracovali naši špecialisti

  • Low/no-code engineers 
  • Business analyst
  • Project owner
  • SW architect

Zhodnotenie

Nový CRM systém podľa našej digitálnej stratégie bol kľúčový aj pri zefektívnení práce finančného oddelenia AVISu. Prepojením firemného ekosystému s finančnými procesmi sme dali voľný priechod zvyšovaniu cash flow a zamedzili prípadnému prepočítaniu sa. Zamestnancom oddelenia sme umožnili jednoducho a efektívne spravovať finančné záznamy, fakturáciu a iné účtovné procesy. Spoločnosť na svojej strane získala ďalšie úspory a na svoju stranu zákazníkov. Notifikáciami zvyšujeme prehľad o záväzkoch, eliminujeme čakanie na ďalší prenájom a na účet AVISu cinká viac platieb.

 

Referencia klienta

„Všetky digitálne nástroje máme konečne integrované do jedného ekosystému. Šetrí nám to čas, znižuje námahu pri zadávaní údajov a zjednodušuje schvaľovacie procesy. To všetko nám pomáha zvýšiť svoju produktivitu a zlepšiť zákaznícku skúsenosť.“

AVIS

Interná referencia

„Pri pokračovaní v digitalizácii AVISu sme ňou priniesli úžitok ďalšiemu oddeleniu. Low-code prístupom sme to spočítali neefektívnym procesom. Finančnú agendu sme z papierovej doby prehodili do digitálnych núl a jednotiek, ktoré už zamestnanci nemusia hľadať. Pomohli sme im vrátiť sa k podstate svojej práce, byť nápomocnými zákazníkom a dosahovať finančné ciele firmy. Príjemným bonusom je rýchlosť. Kto prv príde, ten je vybavený do minúty.“

Slavomír Krafčík, CTO shifra

Ďalšie referencie

Dodávateľovi energie SSE sme uľahčili predaj fotovoltiky tým najefektívnejším obchodným procesom pod slnkom
Dodávateľovi energie SSE sme uľahčili predaj fotovoltiky tým najefektívnejším obchodným procesom pod slnkom

Náš klient SSE (Stredoslovenská energetika) je súčasťou významného energetického holdingu, na čele ktorého je Stredoslovenská energetika Holding, a. s., ktorej akcionárom je aj Slovenská republika. Spoločnosť poskytuje komplexné služby súvisiace s dodávkou a využívaním elektrickej energie a plynu. Je spoľahlivým dodávateľom s viac ako 100-ročnou históriou na trhu. Dodáva energiu pre viac ako 736 000 zákazníkov, v zákazníckych centrách ročne obslúži viac ako 116 000 zákazníkov a na zákazníckej linke vybaví až 337 000 hovorov. S našou digitalizáciou klient zvyšuje komfort pri poskytovaní služieb pre svojich zákazníkov. Aj vďaka nášmu riešeniu si zákazníci SSE aktivovali už 285 000 elektronických faktúr.

Klientom spoločnosti Lamelland sme otvorili digitálnu bránu k objednávkam
Klientom spoločnosti Lamelland sme otvorili digitálnu bránu k objednávkam

Náš klient Lamelland je slovenská spoločnosť, ktorá sa od roku 1997 venuje výrobe garážových brán a tieniacej techniky. Za ten čas sa vypracovala za jednu z najväčších firiem v segmente. Svoje produkty firma vyrába na mieru a zabezpečuje aj kompletné služby od zamerania, montáže po pozáručný servis. Výrobnú a administratívnu činnosť realizuje vo svojom sídle v Trenčíne, kde sa nachádza aj vzorková predajňa vybavená kompletným sortimentom ponúkaných produktov. Regionálne obchodné zastúpenia pokrývajú celé územie Slovenskej republiky a vďaka digitalizácii sú služby firmy nepretržite dostupné aj online.

Firme crewnet sme digitálnym zefektívnením HR uľahčili získavanie zamestnancov
Firme crewnet sme digitálnym zefektívnením HR uľahčili získavanie zamestnancov

Náš klient, spoločnosť crewnet, je externé klientske kontaktné centrum, ktoré tvorí tím 18 agentov – telefonických operátorov. Firma svojím know-how kombinuje tri schopnosti potrebné k efektívnemu zvýšeniu predaja – marketing, osobný kontakt a technologickú platformu. V rámci svojej činnosti realizuje prieskumy trhu, akvizíciu nových zákazníkov, direct marketing či prieskumy spokojnosti. Pri svojom zefektívnení využíva aj digitalizáciu.

Prihláste sa na odoberanie noviniek

Zanechajte nám váš email a zostaňte informovaný o všetkom zo sveta digitalizácie

Shifra konzultácia

Povedali o nás

"Všetky digitálne nástroje máme konečne integrované do jedného ekosystému. Šetrí nám to čas, znižuje námahu pri zadávaní údajov a zjednodušuje schvaľovacie procesy. To všetko nám pomáha zvýšiť svoju produktivitu a zlepšiť zákaznícku skúsenosť."

AVIS Autopožičovňa prevádzkuje viac ako 550 vozidiel vo svojej flotile.

"Integráciou CRM, naceňovacieho systému a ekonomického softvéru sme získali zníženie chybovosti zadávaných údajov zo strany obchodníkov, efektívny schvaľovací proces obchodných ponúk, automatizáciu práce v ekonomickom oddelení a prehľadný reporting pre management."

KOSIT má 13 dcérskych spoločností a zamestnáva 700 pracovníkov.

Dohodnite si s nami bezplatnú konzultáciu

Zanechajte nám vaše údaje a my vás budeme obratom kontaktovať

Mám záujem
Shifra konzultácia

Ďakujeme za prejavený záujem

Zanechajte nám vaše údaje a my vás budeme obratom kontaktovať

Súhlasím so spracovaním osobných údajov na účely kontaktovania

Odoslať
Tieto stránky sú chránené reCAPTCHA a spoločnosťou Google a platia Pravidlá ochrany osobných údajov a Zmluvné podmienky.