Bezplatná konzultácia
Shifra logo
Automatizovanie dokumentov

Digitalizácia Š-AUTOSERVIS: Urýchlili sme fakturáciu aj predaj áut

Spoločnosť Š-AUTOSERVIS predáva a servisuje osobné motorové vozidlá ŠKODA, SEAT a VOLKSWAGEN. Má 5 pobočiek na východnom Slovensku, v ktorých sa každodenne zameriava na maximálnu dôveru a spokojnosť svojich zákazníkov. A to aj zefektívňovaním svojich služieb pomocou digitalizácie.

Zadanie

Pri pokračovaní v digitalizácii spoločnosti Š-AUTOSERVIS bolo našou úlohou vyriešenie problémov s ručnou fakturáciou. To zahŕňalo úpravu komplikovaného procesu, ktorý zaťažoval obchodníkov divízie jazdených vozidiel a ďalších zamestnancov. Cieľom bolo nielen zjednodušenie fakturácie, ale aj zrýchlenie celého predajného procesu jazdených vozidiel. Ako sa nám to podarilo? Prezradíme vám nižšie.

V case study sa dozviete:

  • Ako sme obchodníkom uľahčili fakturovanie.
  • Ako sme klientovi nahradili staré fakturačné systémy jedným fungujúcim riešením.
  • Ako sme skrátili proces vytvárania faktúr z 30 minút do 2 – 3 minút.

Problém

S klientom sme sa pozreli na problémy v rámci fakturácie. Tým hlavným bolo zdĺhavé vytváranie faktúr s ručným dopĺňaním jednotlivých položiek. Následná komplikovaná evidencia spôsobovala zbytočne dlhú komunikáciu medzi obchodným a ekonomickým oddelením. V spoločnosti sa navyše používali 2 rôzne fakturačné systémy, pričom oddelenie predaja jazdených vozidiel používalo systém IFOsoft. Obchodníci museli manuálne vytvoriť faktúry, ručne vypísať každé potrebné políčko, poslať ich na schválenie a potom ich preposielať na ekonomické oddelenie, kde ich bolo potrebné manuálne prepisovať do Pohody. Nakoniec museli telefonicky zisťovať, či faktúry boli uhradené. To prinášalo viac starostí ako úžitku.

 

Problémy oddelenia jazdených vozidiel:

  • ručné a časovo náročné vypisovanie faktúr obchodníkmi
  • zložitá evidencia
  • viaceré fakturačné systémy
  • komplikované preposielanie medzi oddeleniami
  • manuálne, resp. telefonické, overovanie stavu úhrad

Náš postup

Podľa prieskumu až 66 % firiem tvrdí, že spracovanie faktúr im zaberie viac ako 5 dní mesačne.  Obavy nášho klienta z neefektívneho fakturačného procesu pri využívaní pôvodného fakturačného systému sme sa rozhodli „rozptýliť“ automatizáciou. Zdĺhavému a neefektívnému procesu fakturácie sme navrhli nové digitálne riešenie. To, čo vo firme dobre fungovalo, sme pritom ponechali a pomocou no-code a low-code prístupov doplnili novými „súčiastkami“, ktoré prepojili všetky oddelenia. Vďaka tomu bola celá fakturácia plne automatizovaná.

Malý digitálny slovník

Ak nie ste vo svete digitalizácie doma, vysvetlíme vám niektoré z najdôležitejších odborných termínov, ktoré sa týkajú našich riešení. Stačí si prečítať náš malý slovník a dozviete sa všetko dôležité:

  • digitálna transformácia – pojem označuje iniciatívy a projekty, ktoré menia procesy a praktiky firmy z tradičných spôsobov fungovania na metódy založené na digitálnych technológiách. Digitálna transformácia môže zahŕňať automatizáciu manuálnych úloh, využitie dátovej analýzy na rozhodovanie, zlepšenie prevádzkovej efektivity pomocou digitálnych riešení, ktoré znižujú náklady a zvyšujú zisk, ale aj osvojenie si digitálnej firemnej kultúry.
  • automatizácia – ako súčasť digitalizácie nahrádza manuálne procesy digitálnymi technológiami, pričom umožňuje efektívnejšie a presnejšie spracovanie digitalizovaných dát. Manuálne činnosti pri práci s dokumentmi

Riešenie

Pôvodné 2 samostatné a neprepojené fakturačné systémy (IFOsoft a Pohoda) sme nahradili 1 digitálnym riešením fakturácie integrovaným do ekonomického systému Pohoda. Touto integráciou sa faktúry vystavujú priamo v tomto systéme. Ten starý sa mohol zrušiť, čím sa nielen urýchlil proces, ale aj klesli náklady na prevádzku. Obchodníci už nemusia ručne vypisovať a kontrolovať všetky položky na faktúrach, ekonomické oddelenie už nemusí faktúry manuálne zaúčtovávať. Všetko je automatizované. Vďaka prepojeniu s fakturačným systémom sú predajcovcia informovaní o stave úhrad v reálnom čase. Uprataním firemných procesov sme ojazdeným vozidlám dali rýchlejšiu druhú šancu a pomohli ich vrátiť na cesty skôr.

 

Postarali sme sa o to, aby bola každá zmena odkomunikovaná. Preto sme pripravený projekt kompletne a detailne zamestnancom odprezentovali školením. Počas neho sme predstavili nové možnosti jednoduchého vytvárania faktúr v .pdf a zodpovedali na všetky otázky. O časovej úspore a zvýšení efektivity jednotlivých úkonov sa tak presvedčili ešte pred spustením riešenia do ostrej prevádzky. Vďaka tomu bol prechod na automatizovanú fakturáciu jednoduchý a hlavne bol zamestnancami prijatý. Štatistiky tiež ukazujú, že 57 % firiem zadáva fakturačné údaje ručne. Vďaka našej automatizácii Š-AUTOSERVIS dnes patrí k efektívnej menšine.

 

Integrované platformy

  • podio.com – low-code platforma od spoločnosti Citrix pre budovanie databázy a procesov
  • make.com – integračná platforma na budovanie automatizácií
  • Pohoda – generovanie zálohových faktúr a priraďovanie faktúr klientom

Na projekte pracovali naši špecialisti

  • Low/no-code engineers 
  • Business analyst
  • Project owner
  • SW architect

Zhodnotenie

Projekt digitalizácie na oddelení jazdených vozidiel Š-AUTOSERVIS prebehol rýchlo. Agilným vývojom sme pri pravidelnej komunikácii na diaľku zapracovali všetko potrebné. Plný prístup do systému Pohoda nám otvoril cestu k efektívnej integrácii a zapracovaniu upomienkového procesu na neuhradené faktúry. Ani pri zmene k lepšiemu sme v tom zamestnancov nenechali samých. Ich pracovné procesy sa okamžite zlepšili, o čom svedčí aj ich radosť – na kilometre vzdialená od predchádzajúcich skúseností s fakturáciou. Namiesto zložitej administratívy majú teraz viac času na samotný predaj. Generovanie starostí s faktúrami sme nahradili bezstarostnou automatizáciou.

 

Interná referencia

„Pri pokračovaní v digitalizácii firmy Š-AUTOSERVIS si môžeme pripísať plusový bod aj v oddelení predaja jazdených vozidiel. S plným prístupom do systému Pohoda sme efektívne integrovali a zapracovali upomienkový proces neuhradených faktúr. Zamestnanci na nový systém nabehli so záujmom a hotový projekt sme im odovzdali s dobrým pocitom ako pri preberaní kľúčov od auta.“

Slavomír Krafčík, CTO shifra

Ďalšie referencie

Dodávateľovi energie SSE sme uľahčili predaj fotovoltiky tým najefektívnejším obchodným procesom pod slnkom
Dodávateľovi energie SSE sme uľahčili predaj fotovoltiky tým najefektívnejším obchodným procesom pod slnkom

Náš klient SSE (Stredoslovenská energetika) je súčasťou významného energetického holdingu, na čele ktorého je Stredoslovenská energetika Holding, a. s., ktorej akcionárom je aj Slovenská republika. Spoločnosť poskytuje komplexné služby súvisiace s dodávkou a využívaním elektrickej energie a plynu. Je spoľahlivým dodávateľom s viac ako 100-ročnou históriou na trhu. Dodáva energiu pre viac ako 736 000 zákazníkov, v zákazníckych centrách ročne obslúži viac ako 116 000 zákazníkov a na zákazníckej linke vybaví až 337 000 hovorov. S našou digitalizáciou klient zvyšuje komfort pri poskytovaní služieb pre svojich zákazníkov. Aj vďaka nášmu riešeniu si zákazníci SSE aktivovali už 285 000 elektronických faktúr.

Klientom spoločnosti Lamelland sme otvorili digitálnu bránu k objednávkam
Klientom spoločnosti Lamelland sme otvorili digitálnu bránu k objednávkam

Náš klient Lamelland je slovenská spoločnosť, ktorá sa od roku 1997 venuje výrobe garážových brán a tieniacej techniky. Za ten čas sa vypracovala za jednu z najväčších firiem v segmente. Svoje produkty firma vyrába na mieru a zabezpečuje aj kompletné služby od zamerania, montáže po pozáručný servis. Výrobnú a administratívnu činnosť realizuje vo svojom sídle v Trenčíne, kde sa nachádza aj vzorková predajňa vybavená kompletným sortimentom ponúkaných produktov. Regionálne obchodné zastúpenia pokrývajú celé územie Slovenskej republiky a vďaka digitalizácii sú služby firmy nepretržite dostupné aj online.

Firme crewnet sme digitálnym zefektívnením HR uľahčili získavanie zamestnancov
Firme crewnet sme digitálnym zefektívnením HR uľahčili získavanie zamestnancov

Náš klient, spoločnosť crewnet, je externé klientske kontaktné centrum, ktoré tvorí tím 18 agentov – telefonických operátorov. Firma svojím know-how kombinuje tri schopnosti potrebné k efektívnemu zvýšeniu predaja – marketing, osobný kontakt a technologickú platformu. V rámci svojej činnosti realizuje prieskumy trhu, akvizíciu nových zákazníkov, direct marketing či prieskumy spokojnosti. Pri svojom zefektívnení využíva aj digitalizáciu.

Prihláste sa na odoberanie noviniek

Zanechajte nám váš email a zostaňte informovaný o všetkom zo sveta digitalizácie

Shifra konzultácia

Povedali o nás

"Všetky digitálne nástroje máme konečne integrované do jedného ekosystému. Šetrí nám to čas, znižuje námahu pri zadávaní údajov a zjednodušuje schvaľovacie procesy. To všetko nám pomáha zvýšiť svoju produktivitu a zlepšiť zákaznícku skúsenosť."

AVIS Autopožičovňa prevádzkuje viac ako 550 vozidiel vo svojej flotile.

"Integráciou CRM, naceňovacieho systému a ekonomického softvéru sme získali zníženie chybovosti zadávaných údajov zo strany obchodníkov, efektívny schvaľovací proces obchodných ponúk, automatizáciu práce v ekonomickom oddelení a prehľadný reporting pre management."

KOSIT má 13 dcérskych spoločností a zamestnáva 700 pracovníkov.

Dohodnite si s nami bezplatnú konzultáciu

Zanechajte nám vaše údaje a my vás budeme obratom kontaktovať

Mám záujem
Shifra konzultácia

Ďakujeme za prejavený záujem

Zanechajte nám vaše údaje a my vás budeme obratom kontaktovať

Súhlasím so spracovaním osobných údajov na účely kontaktovania

Odoslať
Tieto stránky sú chránené reCAPTCHA a spoločnosťou Google a platia Pravidlá ochrany osobných údajov a Zmluvné podmienky.