Spoločnosti MET Slovakia so zameraním na obchodovanie v oblasti zemného plynu a elektriny sme pomocou digitálnej transformácie pomohli zefektívniť riadenie obchodu a manažment firmy.
Integrovaním nového CRM systému cez nástroj podio.com sme umožnili efektívne sledovanie zákazníckych požiadaviek a jednoduché prideľovanie pracovných úloh interným aj externým partnerom. Pomocou platformy make.com sme vytvorili jednotný digitálny ekosystém, ktorý združuje ďalšie platformy (Flexi IT, finstat.sk), a umožnuje bezproblémové spravovanie obchodu a finančnej dokumentácie z jedného miesta. Automatizovali sme sledovanie kreditnej spôsobilosti zákazníkov, generovanie a schvaľovanie cenových ponúk a riadenie účtovníctva a financií, bez nutnosti manuálnej evidencie.
Problémové procesy, ktoré sme optimalizovali
- excelová evidencia firiem a obchodných prípadov
- problém pri evidencii firiem pridelených obchodníkom vs. externým partnerom
- manuálne overovanie kredibility
- neštruktúrované naceňovanie ponúk
- manuálne generovanie ponúk a zmlúv
- excelová evidencia podpísaných zmlúv
- manuálne potvrdzovanie nákupu
- manuálne sledovanie pohľadávok bez upomienkového procesu
Naše riešenia pomocou digitálnej transformácie
- vytvorený E2E proces od založenia ponuky až po dodávku elektrickej energie
- nastavený proces rezervovania a prideľovania firiem so sledovaním a notifikovaním termínov
- automatizované overenie kredibility klienta
- automatizovaný proces schvaľovania ponúk
- automatizovaný proces cenotvorby a generovania ponúk
- automatizovaný proces potvrdenia nákupu
- automatizovaný proces generovania zmlúv
- automatizovaný proces sledovania podpisu zmluvy klientom a sledovaním termínov
- automatizovaná evidencia zmlúv do interného ERP systému
- automatizovaná evidencia pohľadávok k zmluvám a zákazníkom
- automatizovaný zber leadov z verejných obstarávaní
Výsledky digitalizácie
Vďaka zavedeniu digitálnych nástrojov dokáže spoločnosť MET Slovakia riadiť obchodné procesy efektívnejšie a s lepšími výsledkami. Automatizované spravovanie zákaziek a prehľadný reporting zlepšuje celkový manažment spoločnosti a zefektívňuje vyťaženie zamestnancov.